آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای شتاب

کامپیوتر/حسابداری/مدیریت/صنایع -آدرس آموزشگاه: میدان آزادی -بین رجایی 1 و رجایی ۳ - تلفن: 3۲۳۱۰۰۵۹و 3۲۳۱۷۱۱۷

آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای شتاب

کامپیوتر/حسابداری/مدیریت/صنایع -آدرس آموزشگاه: میدان آزادی -بین رجایی 1 و رجایی ۳ - تلفن: 3۲۳۱۰۰۵۹و 3۲۳۱۷۱۱۷

وب روزنامه نگاری را بهتر کرده است!

نتایج بررسی سالانه روزنامه نگاری دیجیتال در اروپا نشان می دهد که اینترنت و دنیای وب کیفیت اطلاعات و روزنامه نگاری را بهبود بخشیده است.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از سایت مهر، در تحقیق سالانهEuropean Digital Journalism Survey 2009 (بررسی روزنامه نگاری دیجیتال سال 2009) 350 روزنامه نگار اروپایی شرکت کردند و به سئوالاتی که از آنها در خصوص ارتباط میان اینترنت و روزنامه نگاری پرسیده شده بود پاسخ دادند.

در این تحقیقات 66 درصد ازمصاحبه شوندگان اظهار داشتند که برای انتقال اخبار از اشکال جدید رسانه ها مثل شبکه های اجتماعی و میکروبلاگ توییتر برای تماس با مردم استفاده می کنند.

این در حالی است که 29 درصد از سردبیران اظهار داشتند که در رسانه خود زمان کمتری را برای جستجوی منابع اصلی اخبار اختصاص می دهند.

براساس گزارش گاردین 40 درصد از روزنامه نگاران معتقدند که کیفیت روزنامه نگاری در دو سال اخیر به دلیل استفاده از وب بهتر شده است در حالی که به اعتقاد 20 درصد این کیفیت تنزل کرده است.

68 درصد اظهار داشته اند که با قسمت نظرخواهی روی اخبار آنلاین موافق هستند. در انگلیس 70 درصد از روزنامه نگاران از توییتر استفاده می کنند که این رقم در هلند 40 درصد است.

همچنین 35 درصد از روزنامه نگاران اظهار داشته اند که برای یافتن اخبار جدید روی وبلاگها جستجو می کنند و 5/13 درصد نیز خود دارای یک وبلاگ مستقل هستند.

در کل 84 درصد از مصاحبه شوندگان خاطر نشان کردند که از کار خود خوشحال هستند و یا نسبت به گذشته خوشحال تر هستند.  

منبع:http://www.iritn.com

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد