آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای شتاب

کامپیوتر/حسابداری/مدیریت/صنایع -آدرس آموزشگاه: میدان آزادی -بین رجایی 1 و رجایی ۳ - تلفن: 3۲۳۱۰۰۵۹و 3۲۳۱۷۱۱۷

آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای شتاب

کامپیوتر/حسابداری/مدیریت/صنایع -آدرس آموزشگاه: میدان آزادی -بین رجایی 1 و رجایی ۳ - تلفن: 3۲۳۱۰۰۵۹و 3۲۳۱۷۱۱۷

فناوری اطلاعات ، ۵۰ خصوصیت زندگی انسان را نابود کرده است !

گسترش جهانی اینترنت به همراه دیگر تجهیزات ارتباطی به شکلی مخفیانه و آرام بسیاری از عادات روزانه زندگی و تجهیزات قدیمی و گاه دوست داشتنی را که انسان برای برقراری ارتباط و یا آگاهی از اخبار از آنها استفاده می کرده است را به دست فراموشی و نابودی سپرده است . 

به گزارش مهر ، اینترنت طی ۱۵ سالی که از توسعه جهانی اش می گذرد ، تغییرات زیادی به شکل مثبت و منفی در زندگی بشر ایجاد کرده است . با کمک اینترنت وظایفی که شاید در گذشته انجام آنها یک روز به طول می انجامید اکنون طی چند ثانیه انجام می گیرند و بسیاری از فعالیت های سنتی و مهارت ها که طی قرن ها بوجود آمده اند تحت این شبکه به فعالیت هایی بیهوده و اضافی تبدیل شده اند . با این حال اینترنت همیشه صفات خوبی را به همراه ندارد . بسیاری از مردم بیگناه در جهان وجود دارند که با پخش شدن ویروس های مهلک از طریق فایل های مختلف در شبکه اینترنت زندگی شغلی یا حتی اجتماعی خود را ویران شده یافته اند . به طور کلی می توان بدون در نظر گرفتن رتبه بندی خاصی اعلام کرد ، در جهان امروز ۵۰ مورد از میان فعالیتها ، خصوصیات ، مشاغل ، عادتها و تجربیات زندگی توسط اینترنت و دیگر ابزار ارتباطاتی در حال نابودی هستند که در ادامه به برخی از این موارد  اشاره خواهد شد.

 

هنر انتقاد مودبانه از خصوصیات رو به فراموشی در میان کاربران اینترنتی است . اینترنت به صورت قطع آوای مناقشات و اختلاف عقاید راتند تر و شدید تر کرده است به صورتی که در اغلب سایت ها و وبلاگ ها که مکانی برای اظهار نظر کردن مخاطب وجود دارد می توان انتقادات تند و گاه به دور از ادب را مشاهده کرد . وقت شناسی نیز خصلت دیگری است که به واسطه ظهور تلفن های همراه رو به نابودی است . قبل از گسترش تلفن های همراه مردم ناچار بودند به گونه ای زمان خود را تنظیم کنند که در وقت تعیین شده بر سر قرارهای مختلف خود حاضر شوند اما اکنون با ارسال یک پیام کوتاه افراد یکدیگر را از دیر رسیدن آگاه کرده و مسولیت سر وقت رسیدن را از سر باز می کنند . ساعت از جمله ابزار های زیبا ، دوست داشتنی و پر طرفدار بوده است که استفاده از آن به واسطه ساعت های دیجیتالی تلفن های همراه تقریبا متوقف شده است . نامه ها یکی از روش های ارتباطی زیبا و نوستالژیکیهستند که نامه های الکترونیک با سرعتی بالا آن را به کل به بخشی رو به فراموشی از تاریخ تبدیل کرده و از همه مهمتر عبارات خداحافظی در انتهای نامه ها را به چند لغت سرد و کوتاه تبدیل کرده است . به یادسپردن اکنون به وظیفه سایتهایی مانند گوگل و ویکیپدیا تبدیل شده است . زیرا افزایش میزان اطلاعات و ذخیره آن امروزه ارزش پیشین خود را از دست داده است و آنچه مهم است نحوه استفاده از آن خواهد بود . آلبومها و اسلاید های عکس نیز از نسل تجهیزات و عادات روزمره رو به نابودی هستند زیرا با وجود سایت هایی مانند فیس بوک و فلیکر ، کاربران می توانند هر اطلاعاتی را با هزاران فرد دیگر تقسیم کنند و نیازی به عکس های کاغذی نخواهند داشت . در ادامه همین تحول شرکت کداک به دلیل استقبال کم و کاهش تقاضا تولید فیلم های اسلاید خود را متوقف کرده است . تلویزیون نگاه کردن در کنار یکدیگر با ارائه برنامه هایی مانند iplayer و Hulu به قالبی انفرادی تغییر وضعیت داده است . به این شکل یکی از جذاب ترین ابزار های رسانه ای جهان میزبان افراد خانواده و یا دوستان به صورت مجزا خواهد بود که به صورت انفرادی برنامه های مورد علاقه خود را تماشا می کنند . حریم خصوصی در کنار وب سایت های اجتماعی به خودی خود توسط کاربران از بین می رود زیرا کاربران میزان زیادی اطلاعات شخصی خود را بر روی شبکه قرار می دهند و شخصا حریم خصوصی خود را به خطر می اندازند . آرشیو موسیقی، استفاده از وقت اضافه برای مطالعه ، هیجان کشف نتایج مسابقات ورزشی ، دفتر تلفن، اعتماد به پزشکان و یادداشت برداری که جای خود را به لینک های اینترنتی داده است از دیگر ابزار، خصوصیات و شیوه های زندگی هستند که تجهیزات ارتباطاتی و اینترنت زمینه ساز فراموشی همیشگی آنها شده و یا خواهند شد.  

منبع خبر:روزنامه آوای خراسان جنوبی

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد